Banff en Jasper, the Rockies - Reisverslag uit Valemount, Canada van familie Reinders - WaarBenJij.nu Banff en Jasper, the Rockies - Reisverslag uit Valemount, Canada van familie Reinders - WaarBenJij.nu

Banff en Jasper, the Rockies

Blijf op de hoogte en volg familie Reinders

03 Juli 2017 | Canada, Valemount

27 juni
We staan om een uur of 8 op. Ontbijten, wassen, facetimen en Co belt Riet even voor haar verjaardag.
We gaan richting Banff, onderweg stoppen we een paar keer, ondermeer bij Paint Pots en Marble Cove. Onderweg zien we onze eerste beer!!!
Nadat we aangekomen zijn op de camping Tunnel Mountain II, drinken we wat en gaan dan met de bus naar het dorp. Er is hier geen internet.
Een gezellige winkelstraat, waar we winkel in winkel uit gaan. Jacq scoort een trui en Co oorbellen voor Charlotte.
Daarna eten bij de Italiaan, een pizza formaat L wordt door ons gedeeld met z'n tweeën en dat blijkt meer dan genoeg te zijn.
Met de bus terug en Naomi gaat gelijk naar bed. Ik werk het dagboek bij, Ap de foto's op de Ipad.
Douchen, even puzzelen hoe die werkt, maar dan uiteindelijk toch nog een warme douche.
Daarna lekker onder de wol.

28 juni
We staan vroeg op want we hebben gehoord dat als je naar Moraine Lake wil je er vroeg bij moet zijn, want er zijn niet zoveel parkeerplaatsen.
Dus om 8.00 uur vertrekken we, zonder ontbijt, richting Moraine Lake. We nemen de Bow Valley Parkway (1A). Daar deden we uiteindelijk 2 uur over, want we zagen onderweg een beer , nou ja z'n achterste, en in totaal 3 leken. Waarvan een met een super groot gewei.
Maar daardoor geen parkeergelegenheid bij Moraine Lake, dus eerst maar naar Lake Louise. Daar zijn we langs het Lake gelopen, een wandeling van 2 km heen en 2 km terug. Daarna nog een keer geprobeerd om naar Moraine Lake te komen, we mochten er wel door maar dat betekende aansluiten en ongeveer 45 minuten wachten. Nou daar hadden we geen zin in, dus terug via dezelfde weg, echter geen wildlife meer gezien.
In Banff eerst naar het VVV om te vragen of er een wasserette is en een supermarkt.
Het is er allebei, dus gaan Jacq en ik op naar de wasserette en de mannen gaan de camper ergens stallen.
2 Wasmachines vol en 2 uur later is alles weer lekker schoon en slapen we vanavond in een schoon bed.
Jacq en Mark gaan nog even shoppen voor wat levensmiddelen, terwijl Ap en ik de was vouwen.
Op de camping komen we in gesprek met de buurman Scot met z'n hond Toby. Daarna maken we het eten en Naomi gaat in de camper in "bad".
Mark heeft intussen weer een kampvuur gemaakt en daar zitten we nog een tijdje bij, we hebben ook onze eenzame buurman bij gevraagd. Zijn vrouw is naar haar zieke moeder gevlogen in Toronto, morgen gaat hij weer naar huis in Vernon.
Daarna douchen en lekker naar bed.

29 juni
We hebben uitgeslapen ! Om een uur of 9 worden we wakker. Ontbijten, wassen en we gaan naar Banff Gondola. Daar aangekomen schrikken we van de prijs, we zijn met z'n vieren 200 Euro kwijt om d berg op te komen en weer er af te komen. Een enkeltje kan ook, maar dan moet je eerst 5 km de berg op klimmen en dan kan je met de gondel terug. Dan doen we maar niet.
We lopen naar de Uppercut Hot Springs, hier hebben ze maar 1 bad en dat is 39C.
Dan willen we via een trail naar het Fairmont Banff Springs Hotel lopen alleeen de trail is dicht i.v.m. beren, dus gaan we weer met de camper naar beneden.
We parkeren de camper voor 3 uur bij het museum en kijken even bij de Indianen shop, Jacq koopt er tassen en Ap een petje.
Daarna lopen we richting het hotel en komen langs een horde rode, Mark denkt er even over na maar gaat dan toch een uur paardrijden. Ja wie kan tenslotte dat hij paard heeft gereden in de Rockies, hij heeft er echt van genoten. Ook Naomi werd helemaal blij van zoveel paarden!
We lopen eerst nog even het super de luxe hotel in voor een sanitaire stop op nivo.
We zoeken de Bow Falls, maar gaan uiteindelijk eerst de camper halen en gaan als Mark klaar is met paardrijden met de camper naar de Falls. Een prachtige plek
Daarna terug naar de camping, Naomi gaat een tukkie doen en wij relaxen.
Dat gaat niet helemaal op want Jacq ruikt benzine en wat blijkt de fles aanmaakspul voor het haardvuur is leeg gelopen dus alle hens aan dek! We maken alles schoon met z'n vieren en het is nog nooit zo schoon geweest!
Dan ..........kunnen we eindelijk relaxen!
Daarna met de bus naar het steakhouse, gezellige tent! Nog wat winkeltjes kijken en dan weer terug met de bus.
Douchen en naar bed want morgen hebben we een lange dag voor de boeg.

30 juni
6.30 uur opgestaan. Wassen en aankleden, ontbijten doen we onderweg. We vertrekken om 7.15 uur.
Eerst tanken want de eerste honderd kilometers of meer is er geen tankstation.
Jacq en ik gaan nog naar de super voor brood maar die is natuurlijk niet open om 7.40 uur.
Dan gaan we op weg naar Jasper via de Icefield Parkway. Daar zien we 2 zwarte beren, een keer omdat er al auto's langs de kant staan en een omdat ik dacht dat er een uitkijk was. En onderweg nog een hert.
Uiteindelijk komen we bij Peyto Lake, een prachtig azuur blauw meer in een ongerepte natuur. We komen ook langs het Bow Lake, ook een prachtig meer.
We rijden door naar de Columbia Icefield, daar gaan we niet met de bus de glacier op want met het wachten erbij duurt het 4 uur (2 uur wachten en 2 uur met de bus).
We doen de Glacier Skywalk, ook een aparte belevenis. Je wordt er met een bus naar toe gebracht en mag blijven zolang als je wil.
We doen daar een lunch en gaan dan weer verder.
Onderweg zien we wel 10 mountain goats met jongen, dat is echt bijzonder wat ze zijn normaal erg schuw.
Ook bezoeken we de Athabaska Falls, ook weer een prachtige waterval.
Daarna door naar Jasper, daar gaan we eerst eten en doen daarna boodschappen.
Naomi maakte vrienden met de serveerster en zodoende heeft Naomi ook hier een baan, we hebben nu allemaal een baan hier.
Alles weer ingeslagen en hup op naar de camping, daar stonden een stuk of 7 elken ons op te wachter bij de ingang.
We konden voor 10 dollar een plaats krijgen met elektrisch e.d., dus dat maar gedaan wel zo makkelijk!
De douchen zijn mijlenver weg, dus dat doen we morgen dan rijden we naar de douches en gaan dan douchen, nu geen fut meer om zo ver te lopen.
Naomi gaat nog lekker in bad en gaat schoon gewassen het bed in en is binnen een mum van tijd vertrokken naar dromenland.
Wij zitten in de camper niet omdat het koud is maar omdat we anders opgevreten worden door de muggen.

1 juli
We slapen uit tot ongeveer 9.00 uur. Ontbijten, maken alles reisklaar en gaan naar de douches. Daarna vragen of er nog plaats was voor 1 nacht, ja dat was er net 2 minuten geleden had iemand zich afgemeld. Wel een kleiner plaats zonder elektrisch e.d. , maar daar doen we het voor.
We gaan naar het dorp en kunnen onze camper nog redelijk makkelijk kwijt. Naomi gaat een uurtje tukken en Ap, Jacq en ik gaan nog even wat wandelen en winkeltjes bekijken. Daarna terug naar de camper Mark en Naomi ophalen en op naar de parade, dat duurde een uurtje, er werd volop met snoepjes gegooid en Naomi werd goed bedeeld.
Nog even een ijsje halen en dan gaan Mark, Jacq en Naomi naar het park en gaan Ap en ik terug naar de camper.

2 juli
Op ons gemak staan we op, lekker ontbijten en nog even genieten van het prachtige uitzicht vertrekken we richting Patricia en Pyramid lake. Twee prachtige blauwe meren. Het eerste meer viel vooral bij Naomi in de smaak, omdat ze lekker met steentjes kon gooien en direct met haar sandalen in het water stond. Pyramid lake was iets donkerder van kleur, maar ook erg mooi. Vervolgens ging onze rit verder naar Mount Robson de hoogste berg van de Rockies 3954m hoog. Hier hebben we heerlijk ijs gegeten. Hier krijg je namelijk enorme bolle als je 1 bol ijs bestel. Ap en co hebben heerlijk een broodje gegeten. Onderweg nog gestopt bij Moose lake, wederom een prachtig uitzicht. Onze eindbestemming voor vandaag is Valemount, een klein gehucht, maar wel een supermarkt. Eerst snel boodschappen gedaan daarna ons plekje op de camping opgezocht. We zijn weer een tijdzone door, dus hebben vandaag een uur langer. Lekker de stoeltjes uitgeklapt, chips, bier, wijn, cola en water erbij en heerlijk genieten. Mark steekt de bbq aan en Naomi is lekker aan het schooieren in het bos en maakt contact met andere kids. Morgen gaan we vroeg op en maken ons op voor een lange reisdag

• 03 Juli 2017 - 07:53

Johan En Wil:

Zo jongens ik had het idee dat ik een boek zat te lezen

• 03 Juli 2017 - 09:02

Stephanie:

Maar wel een heerlijk boek! En wat er komen er toch schitterende foto's voorbij. Het ziet er echt schitterend uit! xxx

• 03 Juli 2017 - 10:02

Ellen:

Leuk om via de uitgebreide verslagen en prachtige foto's op Facebook een beetje met jullie ' mee te kunnen reizen'! Xxx

• 03 Juli 2017 - 11:04

Karin:

Wauw, wat een fijn compleet verslag weer. Genieten om dit te kunnen lezen.
    Prachtige nieuwe foto,s op fb.
    schitterende vakantie.!!! XXXX

• 03 Juli 2017 - 14:11

Bianca:

Heerlijk om te lezen! Benieuwd naar de oorbellen voor Charlotte

• 03 Juli 2017 - 15:11

Cisca:

Super zeg; leuk om over bekende plekjes te lezen. Lekker genieten!

• 03 Juli 2017 - 19:22

Beertjes:

Klinkt weer super, wat een mooie belevenissen en wat fijn om het mee te kunnen lezen. De ijsjes hadden wij ook graag willen proeven;-). Dikke knuffel voor Naomi van Danique en een knuffel voor Jaq&Mark van de beertjes.

• 03 Juli 2017 - 23:19

Joop:

Hallo lieverds, wat een boeiend boek! Heb het tweede deel al besteld. volg jullie op de voet en zo genieten opa en ik met jullie mee. liefs en een extra knuffel voor poppedijn!

• 04 Juli 2017 - 19:47

Anneke:

Heerlijk om te lezen, zie het allemaal wel voor me zo met die mooie foto,s erbij. lekker genieten en wij genieten mee.