De vlucht en de eerste dagen - Reisverslag uit Penticton, Canada van familie Reinders - WaarBenJij.nu De vlucht en de eerste dagen - Reisverslag uit Penticton, Canada van familie Reinders - WaarBenJij.nu

De vlucht en de eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg familie Reinders

23 Juni 2017 | Canada, Penticton

Dinsdag 20 juni, om 8 uur zijn we opgehaald door de taxi omns weg te brengen naar schiphol en de stemming zat er goed in. Eenmaal aangekomen begon de spanning te stijgen, door de douane en de buggy inleveren, maar ook dat is helemaal goed gegaan. Naomi vond het allemaal super interessant en het wachten is begonnen. Wat een toeval kwamen we een bekende tegen die ook naar Canada vliegt, Pim Kroon, wat een toeval hahaa, even bijkletsen en daarna boarden. Na het opstijgen kwam de stuwardess vertellen dat er plekken over waren en we kregen twee rijen achter elkaar, naast de toiletten, dus een extra en eigen stoel voor Naomi. Achteraf super blij mee, omdat ze de hele vlucht wakker is geweest. Ze heeft flink gespeeld door te staan op de stoel en het stekkertje van de koptelefoon er in en er uit te stoppen. Het was best spannend, maar ze deed het super goed. Vlak voor de tussenstop viel ze in slaap en net voor het landen hin Vancouver werd ze wakker. Eenmaal aangekomen vond ze het weer super interessant. We hadden snel de koffers en onze shuttle bus naar het hotel. Daar aangekomen twee super kamers en allemaal doodmoe. Nog even snel wat eten, er was niet echt iets in de buurt, dus snel naar de Mac en toen viel iedereen lekker in slaap. Naomi haar eigen bedje en gelukkig sliep ze de hele nacht door tot een uur of 5.
Donderdag begon de dag vroeg, maar na een heerlijke douche op zoek naar ontbijt, en we hebben een echt canadees ontbijt op bij de I-Hop. Pancakes, omelet, worstjes, siroop, en heerlijk refiel koffie en thee. Naomi ging daarna nog heerlijk slapen en de mannen op weg naar de ikea voor een kinderstoel. Yes geslaagd!!! Op naar deel 2, het ophalen van de camper. Eigenlijk konden we de camper om 2 uur pas halen, maar we waren er al om 12 uur. Gelukkig was onze camper al klaar. Na een inspectie hebben we op ons gemak de spullen ingeruimd en alles een plekje gegeven. De volgende stap was boodschappen inslaan bij de Wallmart en een autostoeltje voor Naomi inslaan. De mannen zijn gaan passen en meten en ook dit is uiteindelijk goed gelukt, ze zit op een troon. Na de boodschappen, het bier en wijn begonnen we rond 4 uur onze tocht richting Manning Park. Na ruim een uur kwamen er steeds meer bergen en werd de weg smaller en groener. Ja hoor, de eerste twee herten gespot. Inmiddels werd het al later en reden we tot aan Manning Park. Het was zoeken naar een camping. Eerst konden we het niet vinden en hebben we wat heen en weer gereden. Eenmaal aangekomen bleek er geen camping te zijn met water en elektra oeps...we hebben een super mooie plek uitgekozen en wauuwww wat een plek. Het was wel even wennen aan de temperatuur, rond 12 graden. Mark en Ap hebben een mooi kampvuur gemaakt waar we konden genieten en onze indrukken konden verwerken, want we zijn echt in Canada.

Donderdag 22 juni, de trouwdag van Mark en Jacq. De nacht was echt koud en ook buiten was het fris, maar opstaan op deze prachtige plek fantastisch. Naomi sliep super goed in haar eigen tentje. Na het ontbijt op naar Lightning Lake, een mooi meer tussen de bergen met heel veel chipmunks, steller jay en de notenkraker( vogel). Het was super rustig en daarns ging onze route door naar uitzichtpunt richting de USA. Wauwww wst een vergezicht. Onderweg een bergmarmot gezien en veel ground squirrels. Door Manning Park kwamen uit bij een plaatselijke pomp, waar we werden geholpen door een lieve oude dame. De zon ging steeds meer schijnen en de temperatuur liep op. In Princeton hebben we een lekkere lunch op van de subway en onze weg vervolgd riching Penticton. In deze omgeving zitten veel fruitstalletjes, hier hebben we lekkere kersen ingeslagen, waar Jacq en Coby vooral blij mee zijn.
Eenmaal op de camping staan we fantastisch, met wifi, stroom en elektra aan het water!!!! Hier blijven we twee dagen.

Groetjes vanuit het zonnige Candada, rond de 24 graden

• 23 Juni 2017 - 06:34

Marcella:

Wauw wat een avontuur! Klinkt gaaf! Geniet er van met elkaar! Knuffel voor Naomi wat een kleine bikkel xxx beertjes