Penticton - Reisverslag uit Penticton, Canada van familie Reinders - WaarBenJij.nu Penticton - Reisverslag uit Penticton, Canada van familie Reinders - WaarBenJij.nu

Penticton

Blijf op de hoogte en volg familie Reinders

25 Juni 2017 | Canada, Penticton

23 juni
We zijn om 7.00 uur wakker. Ontbijten op ons gemak en gaan richting het centrum van Penticton . Parkeren de camper en gaan te voet verder. Er is een grote oude auto show met wel 700 auto's.
We gaan ook naar het SS Simous , een oude raderboot die vroeger van Penticton iedere dag naar Kelowna voer met post e.d.
We lunchen in Main Street en gaan nog wat boodschappen doen in de Wallmart.
We kopen gelijk een kleine barbecue zodat we 's avonds lekker vlees op de barbecue kunnen gooien en sla erbij.
Maar eerst nog even steentjes in het meer gooien, Naomi maakt vrienden met het buurmeisje Cathy en krijgt een ijsje van haar.
Douchen en lekker uitbuiken met uitzicht op het meer.
Om 22.30 uur verdwijnen we allemaal het bed in.

24 juni
Om 7.00 uur wordt de boel weer wakker. Wassen en aankleden. We ontbijten lekker buiten. Alles weer reisklaar maken en dan vertrekken we richting Vernon.
Nog even wat noodzakelijk boodschappen doen en langs het VVV.
We nemen de alternatieve route langs het Okanagan Lake, prachtige rit.
We lunchen bij Bear Creek, heerlijk langs het water.
Onderweg zien we, na een ijselijke gil van Jacq (Mark bleef haast dood achter het stuur) een Bighorn Sheep. We moesten er wel even voor terug maar het was de moeite waard.
Verderop dacht Ap een beer te zien, hup wij weer terug. Echter geen beer meer gezien wel een hert.
We vinden uiteindelijk een camping, O'Keefe Ranch in Spallumcheen. Deze ranch werd in 1867 opgericht door Cornelius O'Keefe. samen met zijn partner Thomas Greenhow dreef hij kuddes koeien naar het noorden om te verkopen aan de hongerige mijnwerkers in de Cariboo goudgelden. Later begonnen zij een veebedrijf.
Het bleef tot 1977 in handen van de familie totdat zij het verkochten aan de Devonian Foundation en deze schonken het aan de stad Vernon.
We werden niet echt hartelijk ontvangen door een mevrouw achter de balie en toen ze ons uit moest leggen waar de douches waren was dit toch wel te veel gevraagd. Maar uiteindelijk zijn we er achter gekomen, het zijn cowboy douches? We gaan het zien!
Het is hier bloedheet dus zetten we de airco aan zodat Naomi even kan slapen.
Wij kijken hoe onze reis verder gaat, morgen richting Revelstoke en dan naar Radium Hotsprings.

• 25 Juni 2017 - 07:51

Ellen:

Haha....ab ziet beren op de weg.....En jacq: niet meer gillen he....hihi.....alleen wijzen...Leuk verslag weer en prachtige foto's! ❤️

• 25 Juni 2017 - 09:33

Dick En Karin:

Bedankt weer voor het verslag en de mooie foto,s. Wat een pracht omgeving!,
    Ja,,,,,jacqiii kan behoorlijk gillen , fijn he,,,,......
    Hoe apart is dat zeg camperen op een oude ranch.
    Genietse en tot het volgende verslag.

• 25 Juni 2017 - 09:51

Opa En Oma:

Door de geweldige berichtgeving en de foto's zijn mijn tranen weer opgedroogd en lijken jullie niet zo ver weg.
    Fijn dat jullie zo genieten.
    liefs voor allemaal xxxxx O en O

• 25 Juni 2017 - 09:58

Johan En Wil:

Goedemorgen allen, het was het gillen waard Jacq. wat een imposant dier! De wallmart doet weer goeie zaken met jullie

• 25 Juni 2017 - 11:00

Stefan :

Je kan bij walmart een pistool kopen ! Leuk dat we jullie zo een beetje kunnen volgen .

• 25 Juni 2017 - 13:01

Cisca:

leuk hoor, mooi verslag en lekker genieten

• 25 Juni 2017 - 20:32

Anneke:

Ziet er weer schitterend uit, op naar de volgende mooie plek. niet meer zo hard gillen he jaq, jullie moeten wel heelhuids terug komen!!! XXX

• 25 Juni 2017 - 21:02

Marcella:

Leuk om te lezen dat jullie meemaken. Haha :-) en Jaq haar gil kon ik vast bijna hier horen ;-) Geniet maar lekker daar!
    Knuffeltje van Danique voor Naomi♡